Velkommen til Nudi Nutrition sin hjemmeside
Nudi it

 

Spinatpannekaker

by Administrator 0 comments

Oppskrifter

Alle elsker pannekaker, og disse gode spinatpannekakene passer perfekt til frokost, lunsj eller kveldsmat. Vanlige pannekaker toppet med sukker og bacon er ikke akkurat et måltid kroppen din har bruk for, så ved å "oppgradere" ingrediensene og toppingen får du et smartere måltid - samtidig som du får den gode pannekakefølelsen.

 

Sunnere snop: Banan-sjokopops

by Administrator 0 comments

Oppskrifter

De aller fleste barn spiser for mye tilsatt sukker. En av årsakene er den store tilgjengeligheten og de store porsjonene. Mange starter "kosen" på torsdag og avslutter med rester på mandag, og da sier det seg selv at mengden tilsatt sukker er for stor.

 

Lag ditt eget nøttesmør

by Administrator 0 comments

Ukategorisert

Lag heller ditt eget nøttesmør fremfor å kjøpe det! Det er veldig enkelt, mye billigere og du unngår tilsatt sukker og herdet vegetabilsk olje.  

Søtsugen? Prøv disse peanøttbitene!

by Administrator 0 comments

Ukategorisert

Når man er søtsugen kan det være greit å ha noen alternativer som er et bedre valg enn kaker og godteri - spesielt i hverdagen.

 

Rask middag – fiskeburger!

by Administrator 0 comments

Ukategorisert

Du trenger ikke stå lenge på kjøkkenet for å få en god og smakfull middag.

Denne retten er en av mine favoritter som oppfyller de 3 kriteriene man leter etter i hverdagen, nemlig smakfull - enkel - billig :D

IMG_9079  

Deilige havrescones

by Administrator 0 comments

Ukategorisert

Scones smaker fantastisk når de er nybakt og egner seg godt til både helgefrokost, helgekos eller når du bare har lyst på noe ekstra godt på en helt vanlig hverdag.  

Havregrynsvafler

by Administrator 0 comments

Ukategorisert

Havregryn er godt og viktig basismat i et sunt kosthold. Det smaker godt, det er billig, anvendelig og har et høyt innhold av viktige næringsstoffer i forhold til andre kornarter.

 

Gå ned i vekt med du liker aller best!

by Administrator 0 comments

Ukategorisert

Er du glad i sjokolade eller potetgull?

Du trenger ikke kutte det ut for å oppnå ønsket mål, som for veldig mange er vektnedgang. Det er størrelsen på posen som gjelder, og hvor ofte du faktisk spiser det.

 

Enkle tips i ferien

by Administrator 0 comments

Ukategorisert

Mange forbinder ferie med det å gå opp i vekt eller at alle gode vaner er på spill. Det trenger det overhodet ikke være, bruk sommerferien til din fordel. Hvis du ønsker å gå ned i vekt er det ikke så lurt å bli bestevenn med softis maskina på hotellet, selv om det selvfølgelig kan inntas i moderate mengder.

 

Et sunnere 2016 – Tips nr.3

by Administrator 0 comments

Ukategorisert

Hei kjære leser. Nå har det gått en stund siden du mottok våre to første tips, to hele uker faktisk. Å endre en vane er ikke gjort over natta. Enkelte sier at det kan ta inntil 21 dager. Vi vet at innerst inne finnes det ingen fasit på dette. Hvor lang tid det tar å endre atferd og vaner er avhengig av hvilken motivasjon du har for å oppnå den endringen du ``ønsker``. Tilbake til tips nr.3. Nå har du forhåpentligvis spist mer grønnsaker, frukt og bær, samt fisk oftere enn du gjorde før. Helst 1/2 kg grønt om dagen og minst 2 fiskemåltider i uka. Tips nr.3 dersom du ønsker at året 2016 skal bli litt sunnere, er å planlegge middagsuka. Har du barn, er dette en viktig aktivitet som barna burde få være med på! 10903601_844454388946210_1717149713_n12558315_1035643759831255_1201869044_n Å lage ukesmeny kan være et godt hjelpemiddel som du kan bruke for å fremme variasjon i kostholdet. Samtidig kan det bidra til at du spiser sunnere enn du ville ha gjort dersom du ikke hadde planlagt middagene på forhånd. Her er det også penger å spare, da du gjerne tar deg tid til å se gjennom matlageret ditt før du drar i butikken. Noter opp det du mangler, slik at du har alt det du trenger til du skal kokkelere middagene i løpet av uka.